dinsdag 2 februari 2010

Spannend!

Had ik het eerder dit jaar over veranderingen, dat het roer volledig om moest. Nou dat gaat waarschijnlijk gebeuren.
Na maanden vol emotionele stress, financiƫle stress en al jaren gezondheidsstress heb ik nu besloten alle stress van me af te gooien door te gaan werken. Velen zullen het geen goed plan vinden en ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel veel twijfels heb, vooral in verband met de gezondheidsstress. Maar als ik een hoop van de andere stress weg kan nemen door meer inkomen te genereren dan is het een wat is wijsheid verhaal...En ik kies nu voor deze wijsheid. Heel erg bewust, in de hoop dat mijn lijf mee wil denken met mijn geest.
Het is een vreselijke periode geweest, met veel periodes dat het voor mij echt even niet meer hoefde. Ik wilde gewoon even niet meer zijn. Maar daar is ook nog nooit iemand wijzer van geworden en dus nu deze oplossing..
Het allerbeste zou zijn als mijn lief ook nog werk zou vinden en ergens steekt het me ook wel een beetje dat ik eerder werk heb dan hij, dat zou toch andersom moeten zijn? Maar ik weet dat hij nu echt wel heel erg zijn best doet en dat hij van deze situatie ook niet gelukkiger word. Ik steun hem door dik en dun in zijn zoektocht, ik probeer niet al te gefrustreerd te raken als het niet lukt, want dat doet hij zelf al. Lekker ventje heb ik hoor, hij probeert veel voor mij verborgen te houden, maar ik heb hem toch wel door. Twee mensen, twee verschillende manieren van problemen aanpakken, maar wel samen 1, steeds sterker, na elke dip er weer sterker uit. Geweldig!
Maar wat er nu zo spannend is? Mijn sollicitatiegesprek dat ik zo meteen ga voeren. Geen idee waarom ik zenuwachtig ben, want als ik deze baan niet krijg dan zijn ze niet wijs.

1 opmerking: